Update! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu

Update!

Door: ingridvanerp

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Juni 2012 | Australië, Byron Bay

Aangezien waarbenjij.nu me bestookt met mailtjes of ik in de Himalaya ben beland zonder internetverbinding wordt het misschien maar eens tijd voor een nieuwe update.
Inmiddels leef ik al een aantal maanden in de jungle tussen slangen, muizen, spinnen, kalkoenen en leguanen.. echt een topervaring. Iedereen die op dit campinggedeelte van het hostel verblijft kent elkaar al maanden, voelt als een grote familie hier. De afgelopen 2 maanden heb ik in een klein tentje geleefd maar sinds kort heb ik een 12 persoonstent voor mezelf gekocht.. inclusief bankstel, gitaar, spiegel, kastjes, tafel etc. Kortom, een huis! Alleen mis ik nog een kachel. De nachten hier zijn namelijk vrij koud, maar met mijn 3 slaapzakken is het opzich wel te doen. Verder is de sfeer hier super.. Bijna iedereen speelt gitaar en er wordt veel gedrumd en gezongen. Iedere dag zijn er wel muzieksessies, drumworkshops en didgeredoolessen. Het enige minpuntje is dat iedereen hier op de camping drugs en/of alcoholverslaafd is. Iedere dag zijn er wel weer wat mensen aan 't trippen op pillen/paddo's en de meesten beginnen hun ontbijt met een joint. Maargoed, dat went! Dus ondanks de drugsverslaafden en het koude weer,aangezien het hier winter is, hou ik het nog wel even uit!

Verder werk ik inmiddels als huishoudelijke hulp bij een multimiljonair. Aparte man, maar betaalt super dus niks te klagen! Zijn huizen zijn ziekelijk luxe met supermooi zeezicht. Zelfs de toilet heeft een afstandsbediening om verschillende posities in te stellen (om maar een voorbeeld te noemen waar die man z'n geld aan verspilt). Ik kan in ieder geval lekker rustig aan werken en krijg de beste lunches voorgeschoteld dus een topbaan.

Ik ben verder verslaafd geraakt aan tafeltennis, heel veel verschillende kaartspellen en zelfs aan poolen. Dus het leven hier bestaat voornamelijk uit spelletjes spelen, werken en muziek maken/luisteren. Surfen zit er helaas niet meer in omdat het echt te koud is op het moment.. heb m'n surfboard dus maar verkocht, helaas. Verder heeft een vriend van mij een caravan (de meest luxe woning van de camping.. echt een paleisje) waar we vaak rondhangen en films kijken. Om ook nog eens wat te zien van 't land besluiten we soms om ergens naar toe te liften. Zo zijn we laatst met z'n 3en naar een stadje verderop gelifd. Met de terugweg zijn we opgepikt door een vrouw die zelfs aanbood om bij haar thuis met haar gezin te gaan avondeten. Echt een superavond gehad. En een tijdje geleden hebben we met de auto een roadtrip gedaan en overnacht op een strandje naast een kampvuur. Was ook super. De volgende trip gaat de rainbow temple worden.. een soort meditatieplek hier 50 km vandaan. Naast deze tripjes, hebben we een Australische vriend die de omgeving hier goed kent en ons mee neemt naar de meest vette plekken. Ongeveer een maand geleden hebben we de hoogtste berg van Byron bay beklommen en binnenkort gaan we van een waterval abseilen.
Tot begin augustus blijf ik nog in Byron Bay en als het goed is, is Ruud dan hier en gaan we richting het Noorden! Eindelijk naar de zon.. dat is nameijk het enige wat ik op 't moment mis! Verder gaat het zwaar worden om m'n ideale leventje hier achter te laten...

  • 09 Juni 2012 - 07:55

    Familie Van Oorschot:

    Heee die Ingrid,

    Wat onwijs goed om te horen dat je het zo goed maakt! Ook leuk dat jullie Ruud komt en dat jullie samen verder reizen. Die ervaring pakt niemand je meer af. Geniet ervan!

    Lieve groetjes,
    Familie van Oorschot (Dinther)

  • 09 Juni 2012 - 10:46

    Annette Van Loon:

    Van je ouders horen we ook wel het een en ander,
    maar een verslag van jou zelf, is toch veel leuker! Heel veel plezier met Ruud.

    groetjes van de hele familie.

  • 09 Juni 2012 - 10:47

    Esther:

    Ach, ideale leventje. Volgens mij zijn er daar meedere van, dus kun je best vanaf augustus op zoek gaan naar een nieuwe.

    Ik dacht ook vaak dat ik het ideale leven gevonden had en dan bleek het toch altijd nog ietsje idealer te kunnen. Zon had daar inderdaad wel altijd een rol in.

    Nu heb ik Sophie, ben ik getrouwd en al 31 dus schijn ik dit als ideale leventje te moeten zien, pfff... :o)
    Ik zou zorgen dat je nog heel lang een twintiger blijft!

    ENJOY!!

  • 09 Juni 2012 - 12:29

    Leo S Uit V :

    Ik dacht idd ook waar blijft die update !
    Goed nu te lezen en te zien dat het nog steeds prima gaat ! Groetjes Opa Leo

  • 11 Juni 2012 - 11:09

    Maria:

    Ingrid,

    Fijn dat het nog steeds zo goed gaat. Is ook een geruststelling voor het thuisfront. Geweldig uitzicht op de foto die waarschijnlijk genomen is vanuit het huis van je werkgever.

    Geniet er nog van en de groetjes uit Vorstenbosch

  • 23 Juni 2012 - 09:23

    Ans Van Erp:

    Leuk je verhaal weer te lezen, Geniet ervan als Ruud straks komt want het is natuurlijk wel heel bijzonder samen z"n eind van huis.We blijven je volgen en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Working holiday Australia

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

New Zealand

03 December 2012

Roadtrip!

25 Oktober 2012

Port Douglas

28 Augustus 2012

Eastcoast met Ruud

10 Juni 2012

Update!
Ingrid

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 124065

Voorgaande reizen:

12 Juni 2019 - 15 Juni 2019

Ayahuasca

10 Januari 2019 - 05 Maart 2019

Mexico, Belize & Guatemala

16 Januari 2018 - 20 Februari 2018

Zuid-Afrika

29 Januari 2017 - 25 Maart 2017

India

16 Oktober 2014 - 16 Oktober 2014

Zuid-Amerika

15 Oktober 2013 - 15 April 2014

Azië!

06 Februari 2012 - 30 November -0001

Working holiday Australia

Landen bezocht: