Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Oktober 2012 | Australië, Port Douglas

Na de oostkust te hebben afgereisd was het weer tijd om een baan te gaan zoeken.. Port Douglas is het dorp waar ik de afgelopen twee maanden heb doorgebracht, in een tentje dat een Argentijnse vriend van me voor me gemaakt heeft. Een kapot luchtbed op het dak om het waterdicht te maken en afgezaagde tentstokken die niet bij de tent hoorden maakte m’n nieuwe woonplek wel uniek. Bij aankomst in het hostel kon ik de volgende dag al direct aan de slag als vuilnisvrouw.. topbaan. Na een week vuilnis rapen rondom het hostel (wat serieus een prima relaxte baan was), was het daarna tijd om een serieuze baan te zoeken waarmee ik wat meer uren kon maken. Rendez-vous is het resort waar ik als housekeeper ben gaan werken. Verschrikkelijke baan.. dit werktempo was ik niet gewend in Australie na alle luie baantjes die ik tot dusver heb gehad. Sommige dagen was het letterlijk rennen van de ene villa naar de andere, geen tijd voor lunchpauze en poetsen als een malle. Leuk is anders, maar de uren waren goed en het salaris was super dusja.. verder weinig te klagen. Gelukkig had ik eens in de twee weken een dag vrij die ik maximaal benut heb door trips met vrienden te organiseren. De watervallen in tablelands, het regenwoud in cape tribulation, verschillende aborigonalplekken in de natuur waar we konden zwemmen, zeiltrips, barbeques in het park.. weinig tijd voor verveling!

Aangezien m'n baan hersendodend was heb ik besloten om maar wat nuttigs te gaan doen, Frans leren! Ongeveer de helft van de mensen in het hostel was Franstalig dus mooie kans voor mij om m'n Frans op te krikken. Een Franse vriend van me heeft me vanaf het begin af aan iedere dag lessen gegeven en m'n Frans is het flink op vooruit gegaan. Altijd handig.

Verder heb ik m'n verjaardag dit jaar op zee gevierd met m'n beste vrienden hier, echt geweldig. Ze hadden een zeiltrip voor me georganiseerd.. veruit de beste verjaardag die ik ooit heb gehad! Een ander hoogtepunt in Port Douglas was de duiktrip die ik heb gedaan vlak voor vertrek. Een local heeft ons voor een vriendenprijsje mee op zee genomen met zijn boot. Met z'n achten hebben we twee dagen volop benut met snorkelen, duiken en vissen in de Great Barrier Reef waarbij we zelfs tussen haaien hebben gesnorkeld. Hele bizarre ervaring en zeker even schrikken in het begin, maar echt super om mee te mogen maken.

De dag na de duiktrip heb ik met wat vrienden nog meegedaan aan een lokaal pokertournooi waarbij ik 2e ben geworden van de 60. Echt een grap.. heb aan de finaletafel tegen pro's mogen spelen die dagelijks pokeren. Aan het eind van de avond veel handen geschud en geld gewonnen. M’n naam hebben ze zelfs opgeschreven in het boek dus ik werd nog serieus genomen ook.. te grappig.

Na uiteindelijk van iedereen afscheid te hebben genomen, was het tijd voor vertrek.. en daar was ik wel aan toe. Port Douglas was zeker een mooie plek, maar heb wel behoefte om wat nieuws te zien. Samen met Kyle, die ik in het hostel heb leren kennen, reis ik voorlopig verder. Op het moment zijn we in Cairns en morgen vliegen we naar Darwin om een roadtrip door de outback te beginnen! We hebben er zin in, tot de volgende update!

  • 25 Oktober 2012 - 12:42

    Esther:

    Wat goed dat je de raad van wijze, oude,verstandige nicht dan hebt opgevolgd, door Frans te kiezen in je middelbare schoolpakket. Graag gedaan!

  • 25 Oktober 2012 - 17:17

    Tante Annette:

    hoi ingrid,
    alweer vanalles beleeft.
    wat ga jij het straks moeilijk krijgen in dit koude kikkerlandje.
    blijf voorlopig nog maar genieten, ook van het heerlijke weer.
    groetjes, uit een mistig drenthe.

  • 30 Oktober 2012 - 14:56

    Leo En Maria:

    Ha Ingrid,

    Bedankt voor je update. Altijd weer leuk om te lezen hoe het met je gaat. Je hebt wel een bijzondere verjaardag gehad dit jaar die zelfs voor je georganiseerd werd. Heel leuk.
    Geniet ze en tot de volgende update.

    Groetjes uit het natte Vorstenbosch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Working holiday Australia

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

New Zealand

03 December 2012

Roadtrip!

25 Oktober 2012

Port Douglas

28 Augustus 2012

Eastcoast met Ruud

10 Juni 2012

Update!
Ingrid

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 124065

Voorgaande reizen:

12 Juni 2019 - 15 Juni 2019

Ayahuasca

10 Januari 2019 - 05 Maart 2019

Mexico, Belize & Guatemala

16 Januari 2018 - 20 Februari 2018

Zuid-Afrika

29 Januari 2017 - 25 Maart 2017

India

16 Oktober 2014 - 16 Oktober 2014

Zuid-Amerika

15 Oktober 2013 - 15 April 2014

Azië!

06 Februari 2012 - 30 November -0001

Working holiday Australia

Landen bezocht: