Sydney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: ingridvanerp

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 Februari 2012 | Australië, Brisbane

Hé lieve mensen!

Sydney zit er alweer op.. wat een superstad! Heb me vanaf 't eerste moment geen seconde verveeld. De vliegreis was goed verlopen, om 22.00 kwam ik bij het hostel aan waar ik met twee anderen (onder andere een bekende uit Breda, heel toevallig!) meteen even naar de sidebar ben gegaan voor een Australisch biertje. Volgende ochtend was er een beachtour gepland, een looptocht van ong 6 km over de bekendste stranden van Sydney (waaronder Bondi beach). Helaas hadden we tussendoor wat regen, maar was alsnog super. Donderdag zijn we met een groep van zo'n 40 man wezen stappen met een partybus, wat een grap is dat zeg. Voelde me weer even 16 en in Lloret.. maargoed, was voor een keer superleuk om mee te maken! Veel leuke barren en clubs gezien, echt een topavondje gehad. Ennn toen was het alweer vrijdag, de stad had ik nog niet echt gezien (op de hoofdstraten na) dus heb meegedaan aan de citytour. Dit was een looptocht van ongeveer 10 km langs Harbour bridge, operahouse, chinatown etc.. lekker toeristisch dus. Maar was een gezellig middagje!
Hoogtepunt deze week was de Australian Open of Surfing op Manly beach, echt zo vet. Ben blij dat ik daar zaterdag nog naartoe ben gegaan voordat ik naar Brisbane vertrok. Alleen maar goedgeklede surfers daar, heerlijk. Die avond heb ik nog samen met iemand uit Sydney in het park avondgegeten dus was ook super. Hij heeft me heel veel over Australie verteld en ook nog een to do listje gemaakt voor wanneer ik in Brisbane zou zijn. Verder zijn de locals ver te zoeken.. Sydney stikt echt van de toeristen. Er zitten ook echt veel Nederlanders in Sydney dus voelt helemaal niet alsof ik aan de andere kant van de wereld ben.. Denk dat dat nu wel anders gaat worden nu ik net in Brisbane ben aangekomen. Zometeen word ik opgehaald door m'n aupair gezin, dus ben benieuwd!

  • 13 Februari 2012 - 08:03

    Anne:

    Ingrida! Je hebt al veel gedaan man in die korte tijd dat je daar bent. Je moet wel helemaal kapot zijn na die vliegreis.. En dan die looptochten er achter aan. Klinkt wel super vet hoor! Je hebt hier een geweldig bonte avonden weekendje gemist! ;) veel plezier en succes bij je gezinnetje!! xxx

  • 13 Februari 2012 - 08:15

    Esther:

    Nou, poeh zeg, ik dacht dat ik het zwaar had met die kleine Sophie van bijna 6 weken oud, maar in Australië is het ook flink ploeteren, lees ik wel.
    Wat zul jij het zwaar hebben!

    Plus nog keihard werken de komende maanden en dat allemaal in die zomerse hitte, ik doe het je niet na :o)

    Enjoy!

  • 13 Februari 2012 - 08:25

    Sophie:

    Super dat het zo leuk is daar! Zijn die fotos van jou? Zijn echt goed.

  • 13 Februari 2012 - 09:50

    Sevenja:

    Ziet er echt cooll uit zeg allemaal!! (maar even tussen ons.. die sandalen kunnen toch eigenlijk echt niet:P)

    Grapje je hoor, als ik hoor wat jij allemaal al gelopen hebt!!

    Ingrid het ziet er echt gezellig uit en ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt:) Tot je volgende verslag!

  • 13 Februari 2012 - 11:10

    Brüder:

    Zusje, super vet dat je daar in Australië zit. We hebben het daar nog wel ooit over gehad volgens en je zou dan nog wel vragen of ik mee ging, maar je bent me vergeten in de koffer te stoppen!! haha..
    Ik wou je ook nog veel plezier smsen, maar was het vergeten :(

    Nog heel veel plezier daar en ik zal je verslagen volgen wanneer je ze weer update! Have fun!

    xx

  • 13 Februari 2012 - 13:50

    Maria:

    Ingrid,

    Je hebt al veel gedaan in de korte tijd dat je in Australie bent. Mooie foto's van Sidney. Ziet er allemaal supergaaf uit. Ik wens jou veel succes bij je oppas adres. Ik hoor graag weer van je.

    Groetjesss

  • 13 Februari 2012 - 15:43

    Theo:

    Al veel leuks beleefd in de afgelopen week dus dat beloofd wat voor de komende maanden waarin er natuurlijk ook gewerkt moet worden in je oppasgezin. Helaas is bij ons de hoop op een elfstedentocht vervlogen en is de dooi ingevallen. Ik wens je een superfijne tijd toe en vergeet er vooral niet van te genieten.

  • 13 Februari 2012 - 22:03

    Leo:

    Fijn dat het goed verloopt. Geniet er van !

  • 14 Februari 2012 - 15:14

    Anke:

    Heej Ingrid, al veel gedaan zeg in een week tijd, ziet er leuk uit. Veel succes en plezier in Brisbane en stuur maar wat zon deze kant uit!

    Groetjes, de buurtjes uit het gesmolten Olland

  • 17 Februari 2012 - 18:07

    Jessie:

    Ben ik nog even , heb mijn reactie dus onder het verkeerde gezet , never the less , toch goed bedoeld , ps heel mooie fotos ! Houd - oe Tante Jessie x

  • 24 Februari 2012 - 10:17

    Peter Ans En Kids:

    Hoi Ingrid,
    Eindelijk je verhaal gelezen, je hebt al een hoop gezien. Mooie fotos en we blijven je volgen.
    Veel plezier en tot de volgende keer.

  • 02 Maart 2012 - 16:02

    Annette Van Loon:

    Hoi Ingrid,

    eindelijk je reisverslag gelezen.
    Hoor via Olland dat het gezin zwaar werken is.
    Ik hoop dat je toch een goede tijd in
    brisbane hebt, en .. laat je niet
    inpakken.
    Groetjes vanuit een koud mistig Drenthe. Annette

  • 08 Maart 2012 - 13:30

    Oma:

    Ingrid ik ben nu in olland op de verjaardag bij jullie mam en heb net jouw foto's en berichtjes gezien en gelezen. Ik wens je een fijne tijd toe en hopen op een gelukkig weerzien.
    Groetjes van jouw oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Working holiday Australia

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

New Zealand

03 December 2012

Roadtrip!

25 Oktober 2012

Port Douglas

28 Augustus 2012

Eastcoast met Ruud

10 Juni 2012

Update!
Ingrid

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 124065

Voorgaande reizen:

12 Juni 2019 - 15 Juni 2019

Ayahuasca

10 Januari 2019 - 05 Maart 2019

Mexico, Belize & Guatemala

16 Januari 2018 - 20 Februari 2018

Zuid-Afrika

29 Januari 2017 - 25 Maart 2017

India

16 Oktober 2014 - 16 Oktober 2014

Zuid-Amerika

15 Oktober 2013 - 15 April 2014

Azië!

06 Februari 2012 - 30 November -0001

Working holiday Australia

Landen bezocht: