Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ingrid Erp - WaarBenJij.nu

Byron Bay!

Door: ingridvanerp

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Maart 2012 | Australië, Byron Bay

Zo ben ik weer! heeft even geduurd.. maar nu dan toch maar even tijd vrij maken voor een korte update. Ben inmiddels gestopt met m'n aupairbaan en leid nu het perfecte leven! Omringd met surfers, muzikanten en backpackers kom ik de tijd hier heeeel goed door. Ben net terug van het surfen op het strand in Byron bay (de plek waar ik de komende 3 maanden ga verblijven als m'n baan goed bevalt). Want ja, heb inmiddels ook een baan geregeld in het mooiste surfstadje van Australie. Voor degenen die zich afvragen waarom ik gestopt ben als au pair.. de moeder van het gezin was overspannen en moest om die reden op doktersadvies thuisblijven van haar werk (wat een au pair overbodig maakt) dusss vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe baan! Vanaf maandag begin ik als pedicabrider, oftewel mensen per fiets/pedicab vervoeren door de stad. Heb er superveel zin in en kan zo veel werken als ik wil, dus hopelijk wordt het zo leuk als ik verwacht! Zal wel even pittig zijn in het begin om 3 personen achterin te vervoeren met mijn niet getrainde benen, maar dat komt vast goed! Verder heb ik echt een supertijd gehad de afgelopen week. Topstapavonden in Brisbane gehad, de leukste surfers onmoet in Coolangatta en ik word op dit moment onderbroken door Cockatoo Paul (ofzoiets) of ik mee ga voor een bushwalk.. dus ga m’n verhaal even stopzetten!

Yes, ben ik weer.. 2 dagen later inmiddels. De bushwalk was echt super, die kerel is de beste gids die ik ooit in m’n leven heb ontmoet. Heb gras, bloemen en de raarste vruchten gegeten tijdens die tour.. dus weet nu hoe ik moet overleven als ik geen geld meer heb! Mocht het ooit zo ver komen ;) Verder heb ik inmiddels gewerkt (kon onverwachts vrijdag werken omdat er iemand uitviel), wat een topbaan zeg. Echt zo leuk! De meest uiteenlopende personen op m’n pedicab vervoerd, en kon mijn eigen Ipod aansluiten op de pedicab dus was dubbelop genieten. Verdiende nog goed ook! Uiteraard konden mijn beentjes de heuvels niet helemaal aan, maar iedereen is hier zo vriendelijk dat ze mij gewoon omhooggeduwd hebben haha. Ook heb ik redelijk wat surfers leren kennen en dus goede surflessen gehad.. maar blijft toch wel heel pittig met die golven hier. Ben aardig verbrand, alle kanten op geslingerd door de golven, continu zout water gehapt en m’n lichaam is aan alle kanten geruineerd aangezien ik nu een surfboard leen dat voelt als schuurpapier.. dus morgen maar even dagje rusten. Ondanks dat is het surfen super! Ga zeker m’n eigen surfboard kopen! Eergisteren zelfs dolfijnen gezien in de golven, echt zo geweldig. Zo dichtbij.. we hadden een onderwatercamera bij dus ze staan op film!

Dit was ‘m weer voor nu.. ga nu goon drinken (hoort te smaken naar witte wijn maar is gemaakt van visresten, jummie) en stappen met m’n Zweedse kamergenootjes :) Tot de volgende blog!

  • 11 Maart 2012 - 08:35

    Tante Carolien:

    Hoi Ingrid, ik zie net dat ik helemaal niet op je vorige verhaal hebt gereageerd. Wat slecht! Dan bij deze maar wel. Ik ben geloof ik de eerste, zondag morgen hè, slaapt iedereen nog hier. Volgens mij gaat alles helemaal geweldig en kun je de hele wereld aan. Ga zo door, we blijven je volgen.
    Groet van ons hier.

  • 11 Maart 2012 - 08:47

    Anke:

    Hey Ingrid,

    Gezellige boel daar!
    Gelukkig toch al meteen weer een mooi baantje gevonden, zal wel nodig zijn als ik zie wat je allemaal gaat doen... Kuiten smeren en uren maken dan! Veel plezier!!!

    Groeten uit Den Hof

  • 11 Maart 2012 - 10:12

    Danielle:

    Volgens mij heb jij de tijd van je leven! Geniet ervan meisje!! Xx

  • 11 Maart 2012 - 10:52

    Tante Annette:

    Weer van alles beleefd, surfen, the bush, geweldig allemaal.
    geniet met volle teugen (maar dat hoeven we je natuurlijk niet te melden) Veel succes met biken en tot
    horens,
    groeten van het drents volk.

  • 11 Maart 2012 - 12:13

    Leo En Maria:

    Ha Ingrid,

    Mooi verslag als aanvulling op wat Reggie allemaal verteld. Mooie foto's en we zien dat je met volle teugen geniet. Leuk baantje en je houdt je lichaam mooi in conditie.
    Groetjes uit Vorstenbosch.

  • 11 Maart 2012 - 13:40

    Maartje:

    Ooo ingrid ik ben zo jaloers!! Door jou beginnen mijn reiskriebels nog erger te komen. Misschien toch maar mijn kamertje in db opzeggen en gaan reizen ;). Ik ben benieuwd hoe je benen er straks uit zien na je reis! Veel plezier nog! Xx

  • 11 Maart 2012 - 15:36

    Anne:

    Klinkt goed Ingrida!! En van die foto's wordt ik helemaal jaloers! Lijkt me wel echt zwaar om mensen te vervoeren op de fiets, maar zal zeker ook heel leuk zijn. Taxi Ingrid.. kan later in Nederland ook nog wel eens goed van pas komen ;). Heeel veel plezier daar tussen de surfdudes, maar dat komt vast goed! xxx

  • 11 Maart 2012 - 16:33

    Sophie:

    Klinkt echt zo goed!! Ik ga je vanavond en morgen mailen , liep een beetje druk en chaotisch allemaal dus vandaar ;) have fun ! XXX

  • 12 Maart 2012 - 17:01

    Rianne:

    Hoihoi,
    Nou klinkt allemaal super!! Jammer van het au pairen maar gelukkig alweer iets nieuws gevonden. Wat ook niet verkeerd klinkt.

    Groetjes
    (oh wij wilden ons aanmelden zodat we een berichtje krijgen wanneer je iets hebt geplaatst maar dat werkt, denk ik, niet)

  • 14 Maart 2012 - 17:02

    Esther:

    Op zich vind ik het allemaal prima, maar zorg er wel voor dat je straks geen benen hebt waarvan mensen zeggen: "Goh, kijk, zij schaatst vast en zeker!" Vooralsnog zal dat wel meevallen als de passagiers je bij de bergjes helpen :)

    En wat las ik? Een berichtje van je bloedeigen oma, zomaar verstuurd naar de andere kant van de wereld! Dat kan niet iedereen zeggen, bofkont!

  • 14 Maart 2012 - 17:44

    Leo:

    Leuk verhaal. Geniet lekker verder !

  • 18 Maart 2012 - 17:07

    Jessie:

    Hi Ingrid , fijn om weer wat te lezen over jou belevenissen , en die heb je ! Gezellig allemaal en leuk , geniet ervan , veel groetjes Tante Jessie x

  • 27 Maart 2012 - 11:15

    Peter En Ans:

    Leuk verhaal, volgens ons heb je het daar super naar je zin!!
    We hebben net ook je filmpje gezien dat je aan t fietsen bent op You tube. Veel plezier en we blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Working holiday Australia

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

New Zealand

03 December 2012

Roadtrip!

25 Oktober 2012

Port Douglas

28 Augustus 2012

Eastcoast met Ruud

10 Juni 2012

Update!
Ingrid

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 124065

Voorgaande reizen:

12 Juni 2019 - 15 Juni 2019

Ayahuasca

10 Januari 2019 - 05 Maart 2019

Mexico, Belize & Guatemala

16 Januari 2018 - 20 Februari 2018

Zuid-Afrika

29 Januari 2017 - 25 Maart 2017

India

16 Oktober 2014 - 16 Oktober 2014

Zuid-Amerika

15 Oktober 2013 - 15 April 2014

Azië!

06 Februari 2012 - 30 November -0001

Working holiday Australia

Landen bezocht: